Google+

Сучасні принципи формування ціни за послуги ведучих в Києві

Дорогі друзі, у цій статті я хотів би поділитися з вами власними міркуваннями щодо принципів формування ціни за послуги ведучих свят та убезпечити Вас від неконкурентних і недобросовісних пропозицій на ринку івент-послуг. Крім того, поділитися з Вами своїми спостереженнями щодо того, якими методами користуються агенції Києва з організації свят  для підняття ціни за послуги тамади. З повагою, ведучий Олександр Вітер.

Ось, одного чудового дня ви вирішили запросити гостей на власне весілля чи ювілей, замовили ресторан, розіслали запрошення і вже подумки налаштувалися на гарне свято, та стали перед вибором – кого ж запросити на роль ведучого? Звісно, самостійно розважати гостей вам не до снаги, тож ви відкрили пошукову сторінку в глобальній мережі, набрали фразу «тамада київ ціни» та почали розглядати кандидатури. Проаналізувавши пропозиції, швиденько зрозуміли, що ціни за подібні послуги дуже різняться. Пропозиції  київських ведучих різняться вартістю в десятки разів. Як розібратися в тому, яким чином формується ціна та що саме включає в себе послуга того чи іншого спеціаліста ?

Тамада недорого

Почнемо наш аналіз з найдешевших пропозицій, які починаються від 1000 гривень. В павутині  інтернету ціла маса пропозицій, які проголошують: «…професійний тамада з величезним досвідом роботи на найвищому рівні проведе свято  від 1000 гривень». Дуже заманливо. Перш ніж розглядати таку пропозицію, задайте самому собі питання: «Скільки заходів у місяць має провести такий тамада, щоб забезпечити собі гідний рівень проживання та розвитку в Києві? Навіщо такий спеціаліст демпінгує ринок? Якої якості послугу він зможе надати реально?». З впевненістю можу сказати, що тамада, який подав таке оголошення, як мінімум тричі сказав неправду. Перша неправда в тому що він «професійний тамада». Справа в тому, що професійний ведучий святкових заходів не може присвячувати свій час більше нічому іншому, окрім своєї професійної діяльності. Підготовка до свята окрім часу вимагає багато сил та натхнення, а поєднувати таку діяльність з якоюсь іншою просто нереально. Скоріше за все, низький гонорар задовольняє людину, для якої проведення Вашого свята стане черговою «халтуркою», підзаробітком. Друга неправда в тому, що цей тамада  «з величезним досвідом роботи». Саме досвід роботи в першу чергу визначає рівень фахівця і, відповідно, вартість його послуг. Якщо ведучий, який спеціалізується на проведенні весіль, проведе 3-4 весільні сезони по-справжньому успішно, його затребуваність в подальшому забезпечить стабільний та досить непоганий заробіток. Цікаво, скільки весіль треба провести недорогому тамаді, щоб принаймні забезпечити себе пристойним смокінгом? І третя неправда, що такий тамада «проведе свято  на найвищому рівні». Високий рівень виконавського мистецтва ведучого забезпечується високим рівнем його особистої культури та іміджу, який не можливий без фінансових інвестицій у  створення продукту –  конкурентноздатної послуги та її просування на ринок. Високий рівень шоу-програми ведучого передбачає наявність недешевих матеріальних засобів: професійного обладнання, костюмів, реквізиту…  Звісно, дешева послуга не може включати в себе професійну розробку організаційного плану чи написання цікавого оригінального сценарію в силу неспроможності фахівцем такого рівня це здійснити.

Ціни відомих шоуменів

А тепер давайте розглянемо ціни в найвищій категорії – від 1000 у. о. та проаналізуємо, наскільки справедливі й вони.

Як правило, з цієї відмітки починаються (і сягають захмарних висот) ціни телевізійних ведучих. На цьому ринку все навпаки. Відомі шоумени намагаються заявити високу ціну, тому що саме непомірна для більшості споживачів ціна визначає ексклюзивність такої послуги, підтримуючи імідж та статус дорогого ведучого. Я не буду розкривати потаємні продюсерські схеми, але повірте, їм ДУЖЕ ЧАСТО доводиться працювати взагалі задарма – така специфіка вітчизняного шоу-бізнесу. Не розкрию великого секрету, якщо скажу, що і для зірок виступ на сімейному чи корпоративному святі  здебільшого також «халтурка», і це при тому, що переважна більшість ведучих «з телевізора» слабенько розуміється на специфіці проведення саме свят. Роль дорогих ведучих на святі часто зводиться лише до формальної присутності з незначними функціями – надати слово, оголосити наступний номер шоу-програми, інколи розказати анекдот… Зірковість ведучого безперечно підкреслює статус замовника заходу, проте мало чим впливає на атмосферу справжнього свята. Зазвичай такі ведучі не переймаються ні розробкою концепції чи стилістики заходу, написанням таймінгу чи сценарію — в силу браку часу та бажання, вони звикли, що за них це роблять інші люди.

Послуги ведучих в середній ціновій категорії

А тепер приступимо до найчисельнішої аудиторії – ведучих сімейних та корпоративних свят в середній ціновій категорії. Саме в цьому сегменті найбільша ринкова конкуренція, тому вони вимушені боротися за кожну копійку. Проте така боротьба змушує багатьох користуватися, м’яко кажучи, не зовсім добросовісними методами. Далі я розповім Вам про несправедливі принципи ціноутворення та розкрию частинку тих хитрощів, якими при складанні ціни за послуги користуються ведучі та івент-компанії у місті Києві.

Більшість івент-компаній не назве відразу ціну на послуги того чи іншого ведучого, мотивуючи це тим, що спершу треба дізнатися про об’єм та умови роботи, зрозуміти Ваше власне бачення свята, дізнатися про місце його проведення, його тривалість та кількість гостей. Це міф. Івент-менеджер каже: «Ви до нас завітайте, ми Вам все розкажемо» — це виверти, які можуть привести Вас до пастки. А тепер підійдемо до розвінчання.

Ведучому важливо в першу чергу знати, яке саме свято він буде проводити весілля, ювілей чи корпоратив та дату проведення – вся інша інформація не має кардинально впливати на вартість послуг тамади. Тож орієнтовну ціну на послуги Ви маєте отримати відразу, при першому телефонному дзвінку або скористатись прайсом, заявленим на його сайті. Звісно, в  подальшому, на перемовинах Ви маєте настоювати саме на цій ціні. Не виключено, що тамада намагатиметься робити спроби  здорожувати вартість свої послуг, користуючись вищесказаними аргументами. Якщо виникає подібна ситуація, ви маєте апелювати наступними фактами.

Фактори впливу на ціну за послуги.

На ціну за послуги по-справжньому професійного ведучого не має впливати  місце проведення заходу, при умові, якщо воно в межах міста, а не за сотні кілометрів від нього. Якщо ведучий відразу поцікавився назвою закладу, скоріш за все він мав на меті дізнатися про  рівень Вашої платоспроможності, щоби згодом назвати ціну, адекватну Вашим фінансовим можливостям. Так само кількість Ваших гостей має цікавити ведучого лише в плані його можливості утримувати увагу аудиторії. Для мене особисто чим більше гостей на весіллі, тим легше працюється, тим веселіше, тим більше гостей зможуть оцінити мою роботу, відповідно тим більше замовлень буде в майбутньому.

Щодо тривалості свята. Кількість проведених годин на святі не порівнюється з часом, витраченим на його підготовку. А враховуючи те, що і ведучий, і  івент-компанія відповідальні перед замовником за успіх свята в цілому, вони мають бути зацікавлені знаходитися на заході до хеппі-енду. Якщо не розглядати специфічні корпоративні заходи, нетривалі за часом  презентації, виставки, рекламні акції, невеличкі ранкові дитячі свята, а в традиційному розумінні святкові заходи: весілля, ювілеї, корпоративи,  озброю Вас ще одним  резонним аргументом.  На відміну від артистів оригінального жанру, номери яких є досить нетривалими в програмі святкування, ведучі не можуть в один і той же день працювати на  іншому весіллі, ювілеї та корпоративному святі, тож і тривалість роботи ведучого традиційного свята має розглядатися відповідним чином – від початку і до кінця, якщо ми маємо на увазі ведучого, небайдужого до Вас.

Враховуючи той факт, що ведучі називають ціни на власний розсуд, ви маєте вимагати від них обов’язкового дотримання якості та повного об’єму виконаної роботи, яка включає написання детального сценарію свята з урахуванням всіх Ваших побажань, який, в свою чергу, ви маєте затвердити чи не затвердити вже на свій розсуд. Крім того рекомендую проводити розрахунок за надані послуги ведучого лише після їх надання з обов’язковим урахуванням їх об’єму та якості. Не полишайте ведучого стимулу!

Тож, напрошується певний  висновок. На жаль, на нашому ринку надання послуг з проведення весіль, ювілеїв та корпоративних свят ще поки не зовсім склалися конкурентні відносини, відповідно цьому кожен замовник ризикує не досягнути повного позитивного результату від залучення недобросовісних виконавців. Тож моя порада – зіставляйте факти та вибирайте вдумливо. А для того, щоб убезпечити себе від неприємних сюрпризів у вигляді підвищення ціни в процесі надання послуги ведучим або організаторами, завчасно складайте офіційний контракт, що включає в себе детальний кошторис з описом обсягу та вартості послуг.

P.S. Уявіть, наприклад, що ви прийшли до перукаря, у якого немає прейскуранта цін на послуги. Всілися в крісло, розслабилися, налаштувались отримати послугу… І тут він починає оглядати Вас, в чому Ви одягнені, на якому автомобілі приїхали, починає розпитувати про вашу професію, посаду, скільки б ви могли витратити… Замучивши вас своїми розпитуваннями, розуміючи що у вас немає часу іти до іншого перукаря, в кінці кінців складає свою ціну. Хіба не смішно?

Можливо, Вас і влаштує ціна за послуги ведучого, можливо, у Вас виключний дар від природи торгуватися, але в мені завжди викликали сумнів товари чи послуги без цінників та чіткого опису.

Іще одна практична порада по підбору ведучого по ціні до Вашого свята – весілля, ювілею чи корпоративну.

Виходячи з древньоримського «хлібу та видовищ» можна вивести приблизне співвідношення витрат на бенкет та розважальну програму 50/50. Прораховуючи розходи на розважальну програму, слід пам’ятати що ключова  постать в ній -  ведучий, а всі інші артисти – лише наповнення.

Від душі бажаю Вам успіхів в делікатному питанні підбору ведучого по ціні, яка стане Вам до снаги, та гарного святкування!

Ваш Олександр Вітер. Київ, 2014 рік.

Автор: Олександр Вітер