Google+

Музиканти на корпоратив

DSC_0022 З розвитком корпоративної культури організацій і фірм у Києві вибір артистів і музикантів на заходи подібного роду для їх організаторів з стає все більш осмисленим кожним роком — чіткіше формуються критерії  вибору, посилюються вимоги до якості музичного наповнення. Особлива увага приділяється шоу-програмі в цілому та її музичному оформленню зокрема з точки зору відповідності її  стилістики та тематики до  іміджу організації, спрямованості її діяльності. Обізнані керівники  розуміють, що сьогодні для досягнення повноцінного успіху масштабного івенту або навіть невеликого внутрішньокорпоративного свята здійснення вибору музикантів на корпоратив, виходячи лише з особистих симпатій чи уподобань, є по меншій мірі нелогічним. Необхідно порівнювати доцільність витрат на послуги музикантів з вартістю інших, не менш важливих послуг у загальному бюджеті івенту . Нарівні з іншими послугами, послуги музикантів на корпоратив розглядаються з точки зору ефективності капіталовкладень в реалізацію тих завдань, які можуть  стояти перед організаторами заходу – чи то підкреслити статус фірми, чи підтримати бренд, чи залучити нових партнерів або ж  створити атмосферу невимушеного спілкування всередині колективу. Так чи інакше, організація будь-яких подій компанії в ідеалі повинна погоджуватися з плановими заходами, спрямованими на підтримку ділових і особистих відносин в колективі, знаходитися в рамках внутрішньої і зовнішньої політики.  Відповідно, саме такі заходи відіграють величезну роль в розвитку загальної корпоративної культури організації.

Звичайно ж, програма корпоративних заходів — святкувань, БТЛ — акцій, рекламних кампаній, тренінгів, передбачає  участь різних творчих одиниць — ведучих, аніматорів, артистів оригінального жанру, танцюристів, але особливе місце в ній по праву належить музичному супроводу, хоча б тому, що всі вищезгадані жанри не можуть обійтися без музичного супроводу. Критерії оптимального вибору музикантів на корпоратив у кожного організатора свої, але я зупинюся на трьох, на мій погляд, найважливіших.

Перший критерій вибору музикантів для корпоративного заходу — це жанр, стиль і напрямок музики. Другий — виконавський рівень, професійний досвід виступів на корпоративах. Третій — вартість послуг. Давайте розглянемо їх детальніше.

Музиканти на корпоратив — вибір за жанром, стилем і напрямком

На ринку музичних послуг представлена ​​ціла маса різноманітних виконавців: оркестрів, ансамблів, солістів, які виконують інструментальну та вокальну музику. Вибір підходящого варіанту значно спроститься, якщо спочатку розділити музикантів за жанрами: класична музика, народна музика (фольклор народів світу), джаз, рок, сучасна популярна музика. Після цього варто визначитися зі стилем. Якщо брати до уваги, найзатребуваніший жанр — сучасну популярну музику, слід зазначити, що в ньому працюють музиканти в стилях: диско, естрадна пісня, шансон, також існує ціла маса танцювальних латиноамериканських і африканських стилів, а ще є популярна електронна музика. На мою думку, ці стилі музики більш доречні в танцювальній програмі. Наступний крок — вибір напрямку музики, це щось на кшталт вибору соусу, під яким подають страву. Напрямків у музиці — безліч. Якщо розглянути, скажімо, рок, то в ньому можна виділити такі напрямки: від легкого — рок-н-ролу, поп-року , брит-попу, рокабілі, гранжу, до важкого — металу або хардкору… Вибирайте на свій смак. Та все ж потрібно пам’ятати, що всі напрямки музики: чи то популярна пісня радянської естради, чи твіст, чи новоорлеанський джаз або ж панк, мають своєрідну естетику, власну історію, є частиною певної субкультури, яка має бути в певній мірі співзвучна з культурою або стилем взаємин у Вашому колективі. Крім того, в питанні підбору музики за жанром, стилем і напрямком, необхідне розуміння їх функції і, відповідно, визначення чіткого місця в програмі корпоративу.

Якщо Ви особливо не прив’язуєтесь до стилістики і Вам, наприклад, імпонує інструментальна класична музика — логічно, що їй знайдеться місце в моменти спілкування (акустична неголосна музика у виконанні струнного квартету не заважає спілкуватися учасникам корпоративного заходу) . Якщо ж перед Вами стоїть завдання привернути увагу публіки до сцени — запросіть співаків, які виконують оперні арії або романси. Якщо Вам необхідно сконцентрувати увагу людей на масовому заході — запросіть виступити оркестр чи хор. Якщо потрібно «голосно», «весело», «танцювально» — запросіть ВІА (вокально -інструментальний ансамбль) або кавер-гурт, та все ж бажано, щоб його репертуар вписався в загальну стилістику свята.

Виконавський рівень, професійний досвід виступів музикантів на корпоратив

Власні судження стосовно професійних якосте музикантів слід формувати не з відео-кліпів, представлених у засобах масової інформації, а з матеріалів, знятих на корпоративних заходах. Ідеально, коли Ви особисто бачили музикантів на корпоративі, безпосередньо в роботі, і адекватно змогли оцінити реакцію глядачів на їх виступ. Особисто мені неодноразово доводилося бачити, як «розпіарені » співаки чи ансамблі на практиці виявлялися недолугими артистами, які не вміли зацікавити слухача своїм виступом, яким не вдавалося «запалити» гостей на танцювальному майданчику. Слід враховувати, що в будь-якому музичному колективі бувають кадрові перестановки, які не завжди позитивно впливають на якість виконання, особливо це відчутно у випадку зміни солістів. Добре, коли той чи інший ансамбль підтримує стабільний склад співаків та інструменталістів. Це дає можливість колективу з роками «відшліфовувати» майстерність і нарощувати репертуар.

Говорячи про виконавських рівень музикантів на корпоратив, я маю на увазі не лише майстерність окремих виконавців, а  злагодженість гри всього ансамблю в цілому, на якому ґрунтується артистизм поведінки на сцені, уміння оперативно реагувати на запити публіки. Для позитивного ефекту від виступу ансамблю на сцені корпоративного заходу не менш важливий відповідний, належний нагоді зовнішній вигляд  - адже музикантів не тільки слухають, на них ще й дивляться.

Ціна за послуги музикантів на корпоратив

Лише третім за значимістю фактором у виборі музикантів на корпоратив є вартість їх послуги. Основоположним фактором впливу на ціну артиста є його популярність. Чим іменитіший артист, тим більше іміджу додасть Вашому святу або рекламній акції його виступ. Не секрет, що чимало компаній готові платити чималі кошти за підняття власного іміджу, тому витрати на запрошення «зірок» виправдовують досягненням саме цієї мети.

Запрошуючи популярного артиста або ансамбль на корпоративний захід з метою підняття іміджу компанії, обов’язково потрібно враховувати географію їх популярності. Буває так, що ім’я співака або групи, широко відомого в Україні, нічого не говорить партнерам з Росії, не кажучи вже про країни далекого зарубіжжя. До речі, ціни за виступ всесвітньо відомих (нехай і в минулому) виконавців особливо не відрізняються від цін новоспечених українських або російських «зірочок» (які можуть і не стати широко відомими в майбутньому). Порівнювати Вам.

Не менш істотно впливає на вартість послуги кількісний склад учасників ансамблю, тривалість виступу на заході, технічний і побутовий райдер. Якщо з кількісним складом і тривалістю виступу все зрозуміло будь-кому, то, як правило, питання про технічний і побутовий райдер зрозуміле аж ніяк не всім. Технічний райдер — це основна умова якісного виступу музикантів і артистів будь-якого рівня, він має на увазі обов’язкове забезпечення замовником технічних вимог до музичної апаратури. У технічному райдері групи вказані моделі марок звукового обладнання, їх технічні характеристики і схема розміщення на сцені. Побутовий райдер включає в себе вимоги до трансферу, проживанню та харчуванню артистів. Іноді технічний і побутовий райдер може включати в себе пункти, виконання яких потягне за собою неабиякі витрати з боку організатора. З іншого боку, невиконання таких умов може бути вагомим аргументом для відмови артиста від виступу в будь-який момент, а виплачувати гонорар йому все одно доведеться. У більшості випадків, ці «страшилки» придумані директорами «зіркових» артистів, але у разі недотримання умов райдера музикантів нерви у замовника будуть зіпсовані, як мінімум. Якщо говорити про виконавців, що пропонують послуги музичного супроводу свят в найдешевшому сегменті, в більшості випадків питання про технічний, а тим паче побутовий райдер не стоїть. У цьому сегменті працюють весільні музиканти зі своїм комплектом звукової апаратури, розрахованій на невеликі зали. Вартість і якість апаратури весільних музик, втім, як  вартість і якість їх послуг може виявитися цікавою лише невеличким компаніям, які тільки починають розвиватися -  для  них критерій вибору музикантів на корпоратив за ціною є найважливішим.

Радий, якщо моя стаття допомогла Вам у виборі музикантів на корпоратив, з повагою і побажанням вдалих проектів — Олександр Вітер, художній керівник і соліст ВІА «Ретро-бум», Київ, 2014 рік.

Хіти 80-х

Хіти італійської естради

Хіти «Бонні М»

Репортажне відео з корпоративу 2013 рік

Автор: Олександр Вітер